کنعانی: کارگزاران دستگاه دیپلماسی برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان ایشان دعا می‌کنند همراهان رئیس جمهور در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟ + اسامی جزئیات جلسه پوتین با سفیر ایران درباره حادثه بالگرد رئیس‌جمهور | سلام من را به رهبر معظم انقلاب برسانید بیانیه وزارت امور خارجه درباره حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور منتشر شد تماس مراجع عظام تقلید با رئیس دفتر رئیس‌جمهور رصد لحظه به لحظه پهپاد آکینجی در جستجوی هلی‌کوپتر رئیس جمهور + لینک آنلاین جهاد اسلامی: با نگرانی پیگیر سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران هستیم سقوط پهپاد رزمی آمریکایی «ام کیو ۹» در مرکز یمن درباره آکینجی، پهپاد ترکیه که برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور به ایران آمد + عکس و مشخصات فنی بایدن پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران، تعطیلات هفتگی خود را لغو کرد روسیه ۲ هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای اعزام می کند حضور پدر آیت‌الله آل هاشم در دفتر ایشان + فیلم وزیر خارجه ایتالیا: در حال پیگیری تحولات حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران هستم سرکوب تظاهرات صهیونیست‌ها در تل‌آویو + فیلم دستیار پوتین در تماس با مخبر: روسیه با تمام قوا کنار ایران است فرمانده سپاه عاشورا: حدود ساعت ۱۵:۳۰ امروز آیت‌الله آل‌هاشم تماس گرفت و گفت ما سانحه دیدیم کمک برسانید + فیلم ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور واکنش روسیه به حادثه بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی واکنش سوریه به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران
سرخط خبرها

المیادین جزییات موافقت حماس با طرح آتش بس پیشنهادی را منتشر کرد

  • کد خبر: ۲۲۶۴۴۴
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۲
المیادین جزییات موافقت حماس با طرح آتش بس پیشنهادی را منتشر کرد
شبکه المیادین بامداد سه‌شنبه جزییات طرح پیشنهادی آتش بس از سوی قطر و مصر به حماس را که مورد موافقت گروه مقاومت قرار گرفت، منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، المیادین اعلام کرد که که به اصول اساسی این توافق دست یافته که شامل سه مرحله به هم پیوسته و درهم تنیده است.

براساس گزارش المیادین، مدت زمان مرحله نخست این توافق ۴۲ روز است که شامل توقف مؤقت عملیات نظامی در غزه می‌شود.

این گزارش می افزاید: مرحله نخست همچنین شامل عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از شرق غزه و فاصله گرفتن از مناطق مسکونی خواهد بود.

المیادین همچنین گزارش داد که مرحله نخست همچنین توقف پرواز هواپیماهای نظامی و شناسایی در آسمان نوار غزه به مدت ۱۰ ساعت در روز را شامل می‌شود.

از روز نخست این توافق، روزانه ۶۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه که شامل ۵۰ کامیون سوخت می شود راهی نوار غزه خواهد شد که از این تعداد ۳۰۰ کامیون نیز به شمال نوار غزه خواهد رفت.

در روز سوم و پس از آزادی ۳ تن از اسرا، نیروهای اسرائیلی به صورت کامل از خیابان «الرشید» عقب نشینی خواهند کرد.

براساس این گزارش، همچنین بازگشت آوارگان به مناطق مسکونی آغاز شده و کمک‌های بشردوستانه بدون مانع وارد خیابان الرشید خواهد شد.

این شبکه تلویزیونی افزود: در بیست و دومین روز پس از آزادی نیمی از اسرا، نیروهای اسرائیلی از مرکز نوار غزه؛ محور شهدای «نتساریم» و میدان «کویت» عقب نشینی خواهند کرد.

تعمیر و بازسازی بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، نانوایی‌ها در همه مناطق نوار غزه و در همه مراحل توافق انجام می‌شود.

حماس اسرای غیر نظامی اسرائیلی از میان زنان و جوانان بالای ۱۹ سال و سالخوردگان و بیماران را آزاد می‌کند.
براساس این گزارش، در مقابل، در مقابل هر اسیر اسرائیلی، اسرائیل ۳۰ کودک و زن فلسطینی را براساس فهرستی که حماس ارائه می‌کند، آزاد می‌کند.

المیادین افزود: حماس همچنین همه سربازان وظیفه زن زنده را آزاد می‌کند و در مقابل نیز اسرائیل ۵۰ تن از اسرای فلسطینی را در مقابل آزادی هر یک سرباز وظیفه زن از زندان‌های خود آزاد خواهد کرد.

براساس گزارش المیادین، حماس سه تن از اسرای اسرائیلی را در روز سوم آزاد خواهد کرد و پس از آن نیز هر هفت روز، حماس سه اسیر اسرائیلی را آزاد می‌کند.  

المیادین افزود: در هفته ششم حماس اسرای غیرنظامی اسرائیلی باقی مانده را آزاد خواهد کرد.

همچنین در هفته ششم نیز اسرائیل تعدادی از اسیران فلسطینی که مورد توافق تل آویو و مقاومت قرار گرفته، آزاد می‌کند.
روز بیست و دوم توافق، اسرائیل همه اسیران بازداشت شده در پرونده موسوم به «شالیط» و نیز افراد بازداشت شده پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) را آزاد می‌کند.
براساس این گزارش، روند تبادل به پایبندی به بندهای توافق که شامل توقف عملیات نظامی متقابل است، بستگی خواهد داشت.
از دیگر موارد این توافق، لغو تحریم‌ها و اقداماتی است که پس از ۷ اکتبر علیه اسیران و بازداشت شدگان فلسطینی اعمال شد.
این توافق همچنین ورود مواد ضروری برای اسکان آوارگان که منازل خود را در جریان جنگ از دست داده‌اند، تسهیل کرده به طوری که دستکم ۶۰ هزار خانه مؤقت احداث می‌شود.

المیادین گزارش داد: در مرحله دوم که ۴۲ روز به طول خواهد انجامید، در آن بازگشت آرامش پایدار، توقف عملیات نظامی و لازم الاجرا شدن آن اعلام می شود.

در مرحله دوم همچنین پیش از آغاز تبادل اسرای مرد میان دو طرف، توقف عملیات نظامی اعلام می‌شود.

براساس گزارش المیادین، مرحله سوم که ۴۲ روزه خواهد بود، شامل تبادل اجساد کشته‌های دو طرف می‌شود.

از دیگر اصول این توافق شروع اجرای نقشه بازسازی نوار غزه در مدت ۳ الی ۵ سال و پرداخت غرامت به خسارت دیدگان است.

المیادین افزود که از دیگر اصول این توافق، لغو کامل محاصره نوار غزه خواهد بود و ضامن اجرایی این توافق نیز کشورهای آمریکا، مصر، قطر و سازمان ملل متحد خواهند بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->